Studiedag cultuur voor alle SOM-leerkrachten

Door: Stichting SOM Op: 21 november 2017

Woensdag 4 oktober 2017 hebben alle leerkrachten van de 9 SOM-scholen een 2e studiedag cultuur bijgewoond op obs Parelmoer in Yerseke.

Inhoud

De studiedag werd geopend door een inspirerende lezing van Eva Rovers.

Vervolgens hebben de leerkrachten deelgenomen aan diverse workshops, welke werden verzorgd door culturele professionals. De leerkrachten konden deelnemen aan de workshops cultureel erfgoed, dramatische vorming, beeldende vorming, creativiteitsontwikkeling, muziek & vakoverstijgend werken en literatuur.

Toneelgroep Drie Maal Plankenkoorts uit Roosendaal sloot de avond af met een uniek en eigenzinnig theateroptreden.

Vervolg

In de periode na de studiedag gaan diverse facultatieve nascholingen lopen waar de SOM-leerkrachten zich voor hebben ingeschreven. De disciplines cultureel erfgoed, dramatische vorming, beeldende vorming, creativiteitsontwikkeling, dansexpressie en instrumentbegeleiding komen hierbij uitgebreid aan bod.